American University of Central Asia - AUCA - Faculty & Staff

Faculty & Staff

Nina Bagdasarova, PhD

Professor

Psychology Department

Division of Social Sciences

 

Email: [javascript protected email address]

Phone: +996 (312) 915000 ext. 441

Room: 315

 

1) Psychology of Conflict

2) Research and Writing Colloquium I, II, III

3) Market Psychology

4) Educational Psychology and school environment

1997                 PhD, Psychology; the Institute of the Personality Development/Russian Academy of Pedagogical Sciences (Moscow)

1990-1993        Post-Graduate Study in Kyrgyz Institute of Education under the supervision of Moscow State Pedagogical University’s professor, the Head of the Children’s Psychology                                  Department, Nikolay Veraksa

1987                 Diploma in Psychology, Department of Pedagogical Psychology/ Moscow State Pedagogical University

Psychology of market

Psychology of conflict

LGBT Identity

  1. Nina Bagdasarova. “The space-time continuum of the “dangerous” body: LGBT securityscapes in Kyrgyzstan” in No Past? No Future? Everyday security making in Kyrgyzstan, Pittsburg University Press, forthcoming

 

  1. Marc von Boemcken, Hafiz Boboyorov & Nina Bagdasarova (2018) Living dangerously: securityscapes of Lyuli and LGBT people in urban spaces of Kyrgyzstan, Central Asian Survey, 37:1, 68-84, DOI: 10.1080/02634937.2017.1334627

 

  1. Bagdasarova, Nina (2018): Securing an LGBT identity in Kyrgyzstan. Case Studies from Bishkek and Osh, International Quarterly on Asian Studies, IQAS Vol. 49 / 2018 1–2, pp. 17–40

 

  1. Nina Bagdasarova. Larisa Marchenko (2017) “Resurfaced and Disappearing Past: National Heroes in History Textbooks of Post-Soviet Kyrgyzstan” In: Joseph Zajda, Tatyana Tsyrlina-Spady, Michael Lovovrn (eds) Globalization and Historiography of National Leaders. Symbolic Representations in School Textbooks. – Springer Science + Business Media Dordrecht 2017

 

  1. Н. Багдасарова, «Советские страдания», или о феноменологии советской субъективности» в кн. Понятия о советском в Центральной Азии: Альманах Штаба № 2: Центральноазиатское художественно-теоретическое издание / Сост. и ред. Г. Мамедов, О. Шаталова. Бишкек: Штаб-Press, 2016. – сс. 504-531

 

  1. Н. Багдасарова, «Личность. Общее. Общение. Прогрессивная философия советской периферии» в кн. Понятия о советском в Центральной Азии: Альманах Штаба № 2: Центральноазиатское художественно-теоретическое издание / Сост. и ред. Г. Мамедов, О. Шаталова. Бишкек: Штаб-Press, 2016. – сс.130-176

 

  1. Нина Багдасарова, «О проекте воспитания «нового человека», или о советской педагогической утопии» в кн. «Бишкек Утопический» - Бишкек, 2015

 

  1. Нина Багдасарова, «На обломках устаревших категорий: анализ политической теории через призму практики национального строительства в Кыргызстане» в кн. «Пути России 2014» М.: НЛО – 2014 (соавтор – Марина Глушкова)

 

  1. Н. Багдасарова (руководитель исследования и автор отчета) 2014-ж. USAID, ACTED жана Социалдык интеграциялоо борборунун «Кыргызстандын жаштары: баалуулуктары, социалдык маанайы жана конфликттик жүрүш-турушу» изилдөөсүнө жетекчи болуп, бул изилдөө боюнча жарыялоонун автору болгон Молодежь Кыргызстана: социальные настроения,ценностные ориентации и конфликтное поведение - (Youth of Kyrgyzstan: Values, Social Moods, and Conflict Behavior  (Senior Researcher and author of the Report Nina Bagdasarova)Bishkek, 2014 – на трех языках: кыргызском, русском и английском.

 

  1. Нина Багдасарова, “Семья, частная собственность и государство vs. Свобода, равенство и братство” (The Family, Private Property and the State vs. Liberty, Equality and Fraternity) in «Вернуть будущее» (“Return the Future”) – Bishkek, 2014 –с. 262-281

 

  1. «Непарадная история» официальная репрезентация неофициальной истории в кн. Пути России. Историзация социального опыта. – Новое литературное обозрение, М.: 2013 (соавтор – Марина Глушкова)

 

  1. Учебная программа курса “Special Psychology” для вузов, в сборнике: Критический анализ социальной политики на постсоветском пространстве: идеологии, акторы, культуры. Рабочие программы дисциплин высшего профессионального образования. – М.: «Вариант», ЦСПГИ, 2013. ISBN 978-5-903360-83-3

 

  1. Community-based Services in Kyrgyzstan: Umut-Nadezhda Rehabilitation Center, in Learning to See Invisible Children. Inclusion of Children with Disabilities in Central Asia / ed. by Martyn Rouse and Kate Lapham, Open Society Foundation - CEU press, 2013 (co-author Anastasia Kokina)

 

  1. «Непрошедшее время» или «Назад в будущее» (“Imperfect past” or “Back to the future”), в книге 20 лет демократического развития в Кыргызстане: взгляд изнутри и извне (20 Years of Democratic development in Kyrgyzstan: Internal and External Prospectives) – Бишкек, 2012 (Bishkek, 2012) – на английском и русском языках

 

  1. Оценка потребностей в психосоциальной поддержке постконфликтных регионов Оша и Ошской области (Needs Assessment of community based psychosocial support in postconflictareas in Osh city and Osh province of Kyrgyzstan). – Бишкек, 2012, (Bishkek, 2012), Co-author with Maria Kharchenko and Marina Glushkova

 

  1. На заборе истории: атланты и кариатиды непарадной Киргизии. // Неприкосновенный запас, 2011, № 6 (80) (соавтор, Марина Глушкова)

 

  1. Революция как жанр исторического действия // Академический вестник АУЦА, 2011, №1

 

  1. Концепция Поликультурного и многоязычного образования в КР (The Concept of Multicultural and Multilingual Education in Kyrgyz Republic) , the document of the Ministry of Education and Science of Kyrgyz Republic Bishkek, 2009 – разработчик и со-редактор документа Министерства Образования и науки КР

 

  1. Utopia as a Genre of Political Action in ISEEES Newsletter (University of California, Berkeley; Institute of Slavic, East European, and Eurasian Studies), Summer 2008, http://iseees.berkeley.edu/newsletters

 

  1. Частное репетиторство в Кыргызстане: новые грани – Бишкек, 2007 (со-автор Александр Иванов)

 

  1. Определение жанра, //Киноведческие записки, № 47 – Moscow, 2001

 

  1. «Типы логики в понимании учебного материала» в кн. Психология познания, Бишкек: Илим, 2000

 

Gender expert in Asian Development Bank project (in cooperation with the Ministry of Education and Science KR and Columbia University) “Strengthening the educational sector of Kyrgyz Republic”

Service (Serving at Editorial Boards, Overseeing significant segments of academic or organizational work on campus):

Member of Faculty Senate for the last 2 years at American University of Central Asia

SILK committee member for the last 2 years at American University of Central Asia

Helped to develop MA Teaching program at American University of Central Asia

Co-director of the International Summer School on Inclusive Education supported by OSI and Soros Foundation Kyrgyzstan

American University of Central Asia
7/6 Aaly Tokombaev Street
Bishkek, Kyrgyz Republic 720060

Tel.: +996 (312) 915000 + Еxt.
Fax: +996 (312) 915 028
AUCA Contacts