Борбордук Азиядагы Америка Университети - БААУ - ПРЕЗИДЕНТТИК ИЗИЛДӨӨ ЖАНА БИЛИМ БЕРҮҮ ФОНДУ

ПРЕЗИДЕНТТИК ИЗИЛДӨӨ ЖАНА БИЛИМ БЕРҮҮ ФОНДУ

ПИББФ 2023-2024 САЯСАТЫ

КАРАП ЧЫГУУ

Президенттик изилдөө жана билим берүү фонду (ПИББФ) 2019-жылы Борбордук Азиядагы Америка Университетинин Президентинин Аппараты аркылуу илимий жана билим берүү ишмердүүлүгү үчүн профессордук курамынын, студенттердин жана кызматкерлердин дискреттик долбоорлорун колдоо максатында уникалдуу демилге катары түзүлгөн. Бул фонд университеттеги жаңы демилгелерди, мультидисциплинардык долбоорлорду каржылоону жана БААУнун студенттеринин катышуусундагы долбоорлорду өзгөчө кубаттайт. Акыркы төрт окуу жылында ПИББФ гранты окутуучулар, студенттер жана кызматкерлер тарабынан демилгеленген 62 долбоорду каржылады. 60 илимий долбоор ийгиликтүү ишке ашырылган. Калган эки илимий долбоор аягына чыгуу процессинде.

Өткөн окуу жылдарындагы оң натыйжалар жана профессордук курамынын, студенттердин жана кызматкерлердин изилдөө иштерин жүргүзүүгө умтулуусу бизди бул программаны улантууга шыктандырды.

 

ТАЛАПТАРГА ЖООП БЕРҮҮ КРИТЕРИЙЛЕРИ

  • БААУнун штаттык профессорлору
  • БААУнун күндүзгү активдүү студенттери (бакалавр жана магистратура)
  • БААУнун штаттык кызматкерлери
  • Эгерде долбоор студенттерди камтыса, учурдагы сырттан иштеген окутуучулар катыша алышат.
  • 2022-23-жылдары ПИББФ каржылоосун алгандар арыз бере алышпайт.
  • 2019-2020, 2020-2021 жана 2021-2022 ПИББФ сыйлыктарынын ээлери арыз бере алышат.

 

ФИНАНС

Президенттин Аппараты ар бир долбоорго суралган акчанын суммасына жараша, анын ичинде салыктарды кошуп, сыйлыктарды берет.

Долбоордун башкы иликтөөчүсү ПИББФ долбоору менен байланышкан логистиканы, ошондой эле административдик жана финансылык процедураларды жана отчеттуулукту аяктоо үчүн жооптуу экенин эске алыңыз. Президенттин Аткаруучу директору Үмүт Кыдыргычова сиздин кайрылууңузду бергенге чейин жана долбоорду ишке ашырууда пайда болгон маселелерди чечүүгө кеңеш берип, жардам берет. Бирок, эгерде сиз БААУда документтерди башкаруу менен эч качан алектенбеген болсоңуз, анда административдик процесстерди башкаруу үчүн жооптуу топ мүчөсүн кошуу пайдалуу болушу мүмкүн.

 

ТЕМАЛАР

Сиздин демилгелериңиздин мүмкүн болгон темаларында эч кандай чектөөлөр жок. Бирок, акыркы төрт жылдын тажрыйбасына таянып, сунушуңузду иштеп чыгууда долбоордун социалдык таасирин эске алууну сунуштайбыз. Биз концепцияны далилдөө аркылуу, өзгөчө Кыргызстанда жана Борбордук Азияда, анын ичинде Ооганстан менен Иранда масштабдуу же узак мөөнөттүү таасир тийгизе турган жаңы демилгелерди каржылоого өзгөчө кызыкдарбыз.

Сунушталышы мүмкүн болгон темалар төмөнкүлөрдү камтыйт, бирок алар менен чектелбейт:

  • Борбордук Азиянын жана анын коңшуларынын искусствосу, тарыхы жана маданияты;
  • Климаттын өзгөрүүсүнөн келип чыккан келечектеги башкаруу көйгөйлөрү;
  • БААУ жогорку окуу жайы катары канчалык инклюзивдүү?
  • Кыргызстандын жарандарын жана студенттерин климаттын өзгөрүүсүнүн сөзсүз жана эбегейсиз коркунучтарын түшүнүүгө кантип ынандыруу керек?
  • Технологиялык өзгөрүүлөр жана алардын психикалык жана физикалык ден соолукка тийгизген таасири;
  • Көчмөн элдердин жана маданияттардын уникалдуу өзгөчөлүктөрү эмнеде?
  • Онлайн/гибриддик билим берүү жана анын келечектеги ролу жөнүндө эмнени билдик?
  • Жогорку окуу жайларында чыгармачылыкка жана инновацияга эмне өбөлгө түзөт жана тоскоолдук кылат?

Долбоордун натыйжалары абдан түрдүү болушу мүмкүн; жаңы жогорку технологиялык продуктыларды өндүрүүдөн салттуу жана салттуу эмес искусство түрлөрү, даректүү тасмалар жана видеофильмдерге чейин, жана андан да көп стандарттуу академиялык изилдөөлөргө чейин барышы мүмкүн.

Төмөндө ПИББФтин долбоорлору канчалык ар түрдүү болгонун көрө аласыз.

2019-2020 окуу жылы

  1. Өткөрүлгөн жана чагылдырылган жарыктандыруусу бар поляризациялык микроскопту буйрутма берүү, Рустам Орозбаев
  2. Өнүгүүсүндө артта калган балдар үчүн билим берүүчү каражат катары колдонулган толукталган реалдуулук, Владислав Пак
  3. Жөнөкөй визуализация чегинин тышында: Караколдун тарыхый имараттарын 3D моделдөө, Аида Абдыканова, Жылдыз Бекбалаева, Толгонай Кожоканова
  4. Дата искусствосу, Анастасия Валеева
  5. БААУнун студенттери менен бирге Улуттук илимдер академиясынын гербарийин санариптештирүү, Амадеус ДеКастл
  6. Кыргызстандагы ислам дининин жана мусулмандардын медиа өкүлчүлүгү, Мукарам Токтогулова, Элира Турдубаева
  7. Башталгыч деңгээл үчүн онлайн кыргыз тили курсу, Улкан Камбаралиева, Данияр Карабаев
  8. Роттердамдагы эл аралык кинофестивалга катышуу, Анастасия Лысогорова
  9. Стартап Буткэмп, Бермет Таласбек кызы, Бегимай Абдраева
  10. Кыргыз Республикасынын Конституциялык палатасынын иши: Кыргызстанда мыйзамдуулукту жана конституционализмди илгерилетүү жана интернационалдаштыруу боюнча 15 маанилүү чечим, Сания Токтогазиева, Каныкей Касыбекова
  11. БААУга аутизм спектриндеги балдарга жардам берүүчү ири изилдөө гранттарды тартууда атаандаштыкка жөндөмдүү болууга керектелген негиз, Майкл Брэди
  12. Гуманитардык билимдин баалуулугу: БААУ бүтүрүүчүлөрүнүн перспективалары жана окуу программаларын иштеп чыгуу мүмкүнчүлүктөрү, Ангелина Попова, Жаркын Шадыманова, Эмил Бегимкулов
  13. БААУдагы ооган студенттеринин үнү, Тамо Чаттопатхай, Зарлашт Сармаст

 

2020-2021 окуу жылы

  1. БААУда бакалавриат программаларын аккредитациялоо: алынган сабактар ​​жана кийинки кадамдар, Чынара Рыскулова, Ангелина Попова
  2. Кыргызстандагы блокчейн технологиясы, Сайкал Анвар кызы
  3. Кыргызстандагы климаттын өзгөрүшү: кыска метраждуу тасма долбоору, Адина Сулумбекова, Камила Курбонмамадова
  4. Орто мектеп окуучулары үчүн БААУнун математикалык олимпиадаларынын жыйнагын түзүү жана басып чыгарууну даярдоо, Сергей Скляр, Сыргак Кыдыралиев, Елена Бурова
  5. Биринчи тили англис тили болгон студенттер үчүн кыргыз тили окуу китебин иштеп чыгуу, Гүлмира Дүйшеева
  6. “Иммиграция, тиешелүүлүк сезими жана келечекке көз караш: Кыргызстан элинин укпаган үнү” даректүү интервью-тасма, Руслан Рахимов
  7. Өткөнгө карай. 1960-жылдан бүгүнкү күнгө чейинки Чүй облусунун спутниктен тартылган сүрөттөрү, Талгат Жумашев
  8. Кыргыз Республикасынын улуттук сотторунун эл аралык укуктун аткарылышы, Ханнепес Тайчаев
  9. Ысык-Көл аска искусствосун картага түшүрүү: алдын алуу жана сактоо, Аида Абдыканова
  10. Бишкектин четинде: жаратман жазуу жана визуалдык изилдөө аркылуу экологиялык көйгөйлөрдү чагылдыруу, Мингойм Нишонова
  11. БААУдагы оозеки тарых жыйнагы, Жылдыз Бекбалаева, Айжамал Сарыбаева
  12. Кыргызстандагы туруктуу айыл чарба каражаты катары органикалык айыл чарбанын көйгөйлөрү, прогресси жана келечеги, Майрамбек Нургазиев
  13. Жоопкерчиликтүү тоо-кен казып алуу дүйнөсүндө: Инвесторлордун укуктарын тең салмактоо жана Кыргыз Республикасында туруктуу өнүгүүгө көмөк көрсөтүү, Бегайым Есенкулова
  14. Кыргызстанда 2020-жылдын октябрында өтүүчү парламенттик шайлоодо гендердик жана социалдык тармактардын ролу, Ольга Тарабашкина
  15. “Сен турган жер жөнүндө ыр ырдап”. AKYN долбоорунун жыйынтыктарын жергиликтүү жайылтуу, Джеймс Пламтри
  16. Постсоветтик Кыргызстандагы теңирчилик ишенимдери/практикалары, Мукарам Токтогулова, Байтур Токтосунов

 

2021-2022 окуу жылы

    1. Туризм үчүн немис тилин окуу китеби, Гүлшайыр Дербишалиева, Диана Арыкбаева
    2. Балдар үчүн Вехслердин интеллект шкаласын адаптациялоо-V (WISC-V), Елена Костерина, Ольга Ярова
    3. БААУнун Экономика факультетинен Бишкектеги ЖОЖдордун экономика факультетинин студенттери үчүн жылдык флагмандык иш-чаралар, Дина Мамажанова
    4. Дасти Дата долбоору (архивдик статистикалык маалыматтарды санариптештирүү), Акылай Муктарбек кызы, Борбордук Азия көчмөндөрүнүн жаштары @cany.kg, Эркебай Бахавадинов 
    5. Биргелешкен окуу материалдарынын сайты, Ильяс Суванов
  • Улуттук илимдер академиясынын гербарийин санариптештирүүнү улантуу, Амадеус ДеКасл
  1. БААУда ГИС жана аралыктан зонддоо лабораториясын түзүү, Жээнбек Куленбеков
  2. Качкын студенттер үчүн кантип көбүрөөк нерсе кыла алабыз, Николас Дарем Андерсен
  3. Гибриддик билим берүү: анын натыйжалуулугу жана туруктуулугу (БААУнун мисалында), Чолпон Чотаева
  4. Кыргыз Республикасындагы соттордун ажырагыс ыйгарым укуктары, Ханнапес Тайчаев
  5. Кыргызстанда климат боюнча билим берүү жана өз ара аракеттенүү үчүн Climate Fresk жана Model COP эл аралык инновациялык тажрыйбаларынын интеграциясы, Самар Канатов
  6. Бишкек шаарындагы жөө жүргүнчүлөрдүн жеткиликтүүлүгүн өлчөө жана картага түшүрүү, Отабек Нигматов
  7. Өспүрүмдөрдүн жыныстык тарбиясын социалдык тармактар ​​аркылуу жайылтуу, Рамина Эргешова, Альбина Дастанова
  8. Жергиликтүү айылды өнүктүрүү долбоорлорунун тажрыйбасы аркылуу студенттердин мүмкүнчүлүктөрүн кеңейтүү “OSOP+1”, Айзада Тынева, Юми Такахаши
  9. Азия коомдорундагы балалык жана өспүрүмдүк үчүн изумруд жол - жергиликтүү жана глобалдык динамика ортосундагы муундар, Елена Ким
  10. Орусча сүйлөө маданияты боюнча суроо-жооп түрүндө гид, Светлана Кундузакова, Элеонора Карыпкулова

 

2022-2023 окуу жылы

  1. Искусствонун жынысы жок, Гүлнур Эсеналиева, Виола Мустафина, Дарья Гусманова
  2. BusQuiz, Талант Асан уулу
  3. Бишкектеги Экопарктын дарактарынан көмүртектин секвестри, Зере Абишева
  4. Модулдук камераларды колдонуу менен айлана-чөйрөнү изилдөөдөгү кыйынчылыктар, Сагынбек Орунбаев
  5. DigitalHub (санариптик сабаттуулук жана киберкоопсуздук), Эркебай Бахавадинов
  6. "Cinemalab" лагери, Данияр Абдыкеримов
  7. Жашыл Кыргызстан, Каныкей Кочкамбаева
  8. Көрүнбөгөн издер, Нуржамал Карамолдоева
  9. Жээкти өнүктүрүү: коомдук жайлар үчүн потенциалдуу жерлерди аныктоо, Нуржан Бекен кызы
  10. Ала-Арча улуттук паркындагы мөңгүлөрдүн спутниктик анализи, Жамиля Байборева
  11. Коопсуздук, чыр-чатактарды башкаруу жана тынчтыкты орнотуу, Алишер Норов
  12. Студенттердин агылып кетишин талдоо жана болжолдоо: БААУдагы кейсти изилдөө, Азамат Кибекбаев
  13. Экологиялык үйдү биргелешкен, жамааттык чыгармачылык куруу аркылуу туруктуу өнүктүрүүнү үйрөтүү, Ольга Тарабашкина
  14. Шаар дүйнөсүндөгү чыныгы көчмөнчүлүк: Суусамыр өрөөнүндөгү чабандардын турмушунун көйгөйлөрү жана өзгөчөлүгү, Адина Сулумбекова, Аксана Шанаева
  15. Алгачкы басылган китептердин жыйнагын кулпусун ачуу, Жылдыз Бекбалаева
  16. Дидактыкалык оюндар аркылуу кеп өстүрүү, Зарипа Самудинова

 

ӨТҮНМӨЛӨРДҮ ТАПШЫРУУ

Сиздин ПИББФ анкетаңыз толтурулуп, белгиленген мөөнөт аяктагандан кийин kydyrgychova_u@auca.kg электрондук дарегине жөнөтүлүшү керек.

Каттын темасы: PREF_Атыңыз жана Фамилияңыз_2023-2024.

ПИББФ анкетасы, адатта, сынак жарыялангандан кийин таратылат жана айрым маалыматтарды жана бюджетти, анын ичинде талапкерлердин (профессорлордун, кызматкерлердин жана студенттердин) жеке маалыматтарын камтыйт. Долбооруңуздун сунушу жактырылса, сизден кененирээк бюджетти көрсөтүү талап кылынышы мүмкүн.

Толук маалымат алуу үчүн kydyrgychova_u@auca.kg дареги аркылуу Үмүт менен байланышыңыз.

 

 

Борбордук Азиядагы Америка университети
Аалы Токомбаев көчөсү 7/6
Бишкек, Кыргыз Республикасы 720060

Тел.: +996 (312) 915000 + ички.
Факс: +996 (312) 915 028